Les llums de Nadal són molt més que una simple il·luminació decorativa per a una ciutat. Avui, Dia Mundial del Turisme, parlem d’una nova tendència relacionada amb la il·luminació nadalenca: el turisme de llums de Nadal
El turisme és un sector que ha crescut exponencialment en els últims anys. Aquest creixement ha anat acompanyat d’una adaptació a les noves tendències del mercat i a l’evolució que ha experimentat la societat durant les darreres dècades. La millora de les condicions laborals en molts països, l’augment de la classe mitjana al món, la reducció dels costos de transport i la facilitat que proporcionen les noves tecnologies per viatjar han contribuït a l’increment dels desplaçaments, de 25 milions l’any 1950 a més de 1.300 milions actualment.
Viatjar està associat al gaudi i a la recerca de noves experiències i, amb l’arribada de la temporada nadalenca, les llums de Nadal s’han convertit en un dels principals factors que han impulsat el creixement del turisme durant els mesos festius en els darrers anys. Això també ha fet que les ciutats comencin a invertir cada vegada més en una il·luminació nadalenca espectacular per als seus carrers, com en els clars exemples de Vigo, Màlaga, Madrid o Valladolid.
Què és el Turisme de Llums de Nadal?
El turisme de llums de Nadal és una de les tendències que s’ha posat de moda en els darrers anys, impulsada per l’augment de la inversió en il·luminació nadalenca que fan les ciutats. Aquesta aposta fomenta els desplaçaments de turistes a aquestes ciutats, atrets per la decoració i la il·luminació instal·lada durant el Nadal als carrers i places.
El Grup Ximenez, l’empresa líder en il·luminació decorativa, és responsable de les llums de Nadal més famoses del món. És la companyia encarregada d’il·luminar el Nadal a centenars de ciutats, més de 250 repartides pels cinc continents, sent responsable de l’atractiu turístic que això suposa per a moltes d’elles durant el Nadal.
El turisme de llums és una tendència que creix cada cop més durant la temporada nadalenca, transformant ciutats de tot el món en destinacions festives i punts de visita obligatòria per a centenars de milers de turistes. Les llums de Nadal es converteixen en l’atractiu turístic principal d’una ciutat per fomentar els viatges durant el Nadal, arribant a assolir el 100% d’ocupació en els seus hotels i augmentant considerablement els ingressos i beneficis dels comerços i locals pròxims a la il·luminació nadalenca.
Les llums de Nadal que conquereixen el món
Diverses ciutats són referents en la il·luminació nadalenca com a atractiu turístic durant els mesos de Nadal. Un exemple clar del retorn significatiu en xifres de turisme que té la il·luminació nadalenca és la ciutat de Vigo, un punt de parada obligatòria en el mapa del turisme de llums de Nadal.
El famós arbre de Nadal de gran mida instal·lat a la cèntrica Puerta del Sol de Vigo o la seva espectacular caixa de regal gegant són alguns dels escenaris més fotografiats del Nadal a Vigo, tots amb el segell i la il·luminació del Grup Ximenez.
Visitar Màlaga i el seu famós carrer Larios per Nadal ja s’ha convertit en una tradició per a centenars de milers de turistes de tot el món. Un increïble espectacle de llum i so decora cada any aquest famós carrer malagueny, captant totes les mirades i l’atenció dels visitants que s’hi congreguen durant el Nadal. La il·luminació nadalenca del carrer Larios, dissenyada, fabricada i instal·lada pel Grup Ximenez, ja és un icona de les festes a Andalusia, Espanya i al món.
Cada mes de desembre, els carrers de Madrid s’omplen de turistes que volen gaudir d’un ambient màgic per Nadal. Per aconseguir-ho, Ximenez instal·la cada any milions de llums LED als principals carrers i places amb més afluència de la capital, perquè cap racó quedi sense ser fotografiat i compartit a les xarxes socials pels visitants. L’arbre de Nadal de la Puerta del Sol, la gran bola nadalenca o la original il·luminació que cada any decora la Gran Vía són algunes de les espectaculars llums de Nadal que el Grup Ximenez instal·la a Madrid.
Dia Mundial del Turisme
El Dia Mundial del Turisme se celebra cada any el 27 de setembre, amb l’objectiu de conscienciar la població sobre el valor social, cultural, polític i econòmic del turisme. L’elecció d’aquesta data està justificada per coincidir amb el final de la temporada alta de turisme a l’hemisferi nord i l’inici d’aquesta a l’hemisferi sud.
El Grup Ximenez s’uneix a la celebració d’aquest esdeveniment anual important, com a promotor i responsable d’una de les atraccions turístiques amb més creixement dels darrers anys: les llums de Nadal i el seu atractiu per als visitants i els habitants locals. Des dels seus inicis, el grup defensa la idea que la il·luminació nadalenca és molt més que una simple decoració lluminosa. És economia, és emoció i és, a més, turisme.