NOTÍCIAS

Actualités

Ximenez GroupLlums de NadalNadal

Vigo comença els treballs d’instal·lació de les seves llums de Nadal 2025

30 juliol 2025

Per Nadal del 2025, la ciutat comptarà amb gairebé 12 milions de punts de llum i un total de 460 carrers il·luminats per l’empresa de Puente Genil

L’alcalde de Vigo, Abel Caballero, ha inaugurat al matí d’aquest 30 de juliol els treballs d’instal·lació dels llums que decoraran el Nadal d’aquesta ciutat gallega. Amb la inauguració d’aquests treballs de muntatge es dona el tret de sortida als muntatges que desenvoluparan els treballadors de Ximenez Group durant aquests mesos del 2025.

Acompanyat per diversos representants del Concello de Vigo i per empleats de l’empresa encarregada del muntatge, Caballero ha mostrat als presents una selecció d’alguns dels motius que s’instal·laran al nucli històric de la ciutat durant les festes nadalenques, simbolitzant així l’inici de la instal·lació nadalenca.

A més, durant l’esdeveniment, l’alcalde de la ciutat olívica ha anunciat en primícia que un total d’aproximadament 12 milions de punts de llum LED il·luminaran la ciutat des del mes de novembre fins passades les festes, i que hi haurà un total de 460 carrers decorats arreu de la ciutat, 40 més que el Nadal passat.

Novetats i sorpreses per al Nadal 2025

Vigo tornarà a superar-se amb el desplegament de llums LED i motius ornamentals, entre arcs, elements lluminosos i arbres decoratius.

Els operaris de Ximenez Group, empresa líder en il·luminació artística amb seu a Puente Genil (Còrdova) i encarregada del muntatge a Vigo des del 2017, treballaran durant els propers mesos en cada racó de la ciutat, coordinats amb el Concello i amb una atenció especial als espais més transitats. Es desplegaran quilòmetres de cablejat, estructures i motius 3D que donaran forma a l’univers nadalenc viguiès. Aquesta tasca minuciosa requereix començar en ple estiu perquè tot estigui a punt de cara a l’encesa oficial.

Abel Caballero ha avançat que enguany hi haurà novetats i sorpreses per continuar impressionant tant els qui repeteixen visita com els qui arribaran per primera vegada atrets pel fenomen nadalenc. “No hi haurà ningú a Espanya ni a tota Europa que no vingui a Vigo. No cal dir res a les persones que ja han visitat Vigo per Nadal. Tothom que ve a Vigo, repeteix necessàriament, perquè el Nadal atrau tant, enganxa tant, que tenim un munt de famílies que repeteixen, ja que, a més, Vigo té molta qualitat de vida i el cost d’estar aquí és assequible”.

Un motor econòmic i turístic per a Vigo

Les llums de Vigo han canviat completament el mapa turístic de la ciutat. Abans, el desembre era un mes amb prou feines turístic a Vigo. Ara és una de les grans temporades altes de la ciutat olívica. La ciutat s’omple de visitants, els hotels i els restaurants treballen a ple rendiment, i Vigo és coneguda internacionalment pel seu Nadal. En aquest sentit, l’alcalde ha destacat que l’impacte econòmic que genera el Nadal a la ciutat supera els 800 milions d’euros “en un càlcul conservador” i, més enllà d’això, “hi ha quelcom que no pot ser valorat, que és la imatge de marca”.

En pocs anys, el Nadal viguiès ha passat de ser una festivitat celebrada de manera local a convertir-se en un fenomen turístic, amb milions de persones que viatgen per veure un espectacle únic a Espanya. Caballero ha insistit, en l’acte d’inici del muntatge del Nadal, que aquest model ha dinamitzat l’economia local, ressaltant que això no són només llums: és ocupació, comerç, hostaleria i promoció per a tota Galícia.

Ximenez Group, l’empresa encarregada del muntatge de Vigo

Per a Ximenez Group, l’enllumenat nadalenc de Vigo és un exemple del poder transformador de la il·luminació. “Quan la llum es converteix en experiència, en identitat i en motor turístic, estem generant quelcom que transcendeix allò decoratiu. És economia, és ocupació i, sobretot, és emoció per a qui ho viu”, destaquen des de la companyia.

Caballero ha felicitat públicament Ximenez Group per “la seva cooperació” en un muntatge que “és molt complicat” per la dimensió del projecte. Tant és així que ha aclarit que des del Concello de Vigo ja “estem estudiant el Nadal d’aquí a dos o tres anys. Això no és una cosa improvisada; està molt estudiat, molt calculat, molt mesurat i planificat”. I tot això, ha ressaltat, perquè “el lloc emblemàtic del Nadal, en lloc de ser Times Square, sigui Vigo”.

Amb aquest acte simbòlic, Vigo inicia oficialment un camí cap a un nou Nadal que ja forma part del seu ADN.